Hero NewsRecenzja
Hero NewsArtykuł

Donkey Kong Bananza powstawało dla Switcha, ale możliwości Switch 2 zmieniły wszystko

Donkey Kong Bananza, jedna z najbardziej wyczekiwanych gier na Nintendo…

16 lipca 2025

Donkey Kong Bananza, jedna z najbardziej wyczekiwanych gier na Nintendo Switch 2, miała początkowo trafić na pierwszego Switcha. W specjalnym wywiadzie dla serii Ask the Developer twórcy z Nintendo zdradzili, dlaczego zdecydowali się przenieść projekt na nową konsolę i jak zmieniło to finalny kształt gry.

 

W rozmowie udział wzięli Kenta Motokura, Wataru Tanaka i Daisuke Watanabe, którzy wyjaśnili, że prace nad Donkey Kong Bananza rozpoczęły się na Nintendo Switch. Jednak już w 2021 roku zespół zaczął rozważać przeniesienie projektu na Switch 2.

– Motokura: Początkowo rozwijaliśmy grę na Nintendo Switch, ale napotkaliśmy pewne wyzwania techniczne. Około 2021 roku zaczęliśmy myśleć o przeniesieniu projektu na Switch 2.

Kluczowym czynnikiem była technologia voxeli, która pozwala na realistyczną destrukcję otoczenia, ale wymaga ogromnych zasobów pamięci.

– Tanaka: Z punktu widzenia programisty, voxele są idealne do gry opartej na niszczeniu, ale zużywają dużo pamięci. Switch nie miał wystarczająco dużo mocy, by obsłużyć to, co chcieliśmy osiągnąć.

Jak wyjaśnił Tanaka, gdy zwiększa się rozmiar obiektów w trzech wymiarach (szerokość, wysokość, głębokość), zapotrzebowanie na pamięć rośnie ośmiokrotnie. To sprawiło, że Switch nie był w stanie płynnie obsłużyć tak zaawansowanej destrukcji.

 

Przejście na Switch 2 otworzyło przed developerami nowe możliwości:

Większa liczba obiektów – świat gry stał się bogatszy, a gracze mogą niszczyć znacznie więcej elementów.
Płynność 60 kl./s – nawet przy masowych zniszczeniach gra działa płynnie.
– Realistyczne efekty fizyczne – np. eksplozje odrzucające duże obiekty, które wcześniej były niemożliwe do zaimplementowania.

– Watanabe: Możliwość umieszczenia większej liczby obiektów nie tylko wzbogaciła wizualnie grę, ale też zwiększyła radość z niszczenia. To idealnie pasowało do koncepcji Donkey Kong Bananza.

 

 

W udostępnionych materiałach widać, jak bardzo zmieniła się gra po przejściu na nowy hardware. Na Switch 2 świat jest bardziej szczegółowy, zawiera znacznie więcej obiektów do zniszczenia, a dodatkowo pojawiają się efekty świetlne, takie jak promienie słońca przebijające się przez liście.

 

Donkey Kong Bananza pojawi się 17 lipca 2025 roku wyłącznie na Nintendo Switch 2. Co ciekawe, według doniesień, fizyczne kopie gry przedostały się już do sieci, więc fani powinni uważać na przedpremierowe przecieki.

Czy było warto czekać na wersję na Switch 2? Wszystko wskazuje na to, że tak – nowa konsola pozwoliła twórcom osiągnąć poziom destrukcji i szczegółowości, który na poprzedniej generacji był niemożliwy.

 


Redaktor

Donat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *