
Z okazji 40. rocznicy powstania kultowej serii Super Mario, Nintendo przygotowało specjalną niespodziankę dla najmłodszych graczy i ich rodziców. Firma ogłosiła dziś nową linię produktów pod nazwą „My Mario”, która ma wprowadzić dzieci w magiczny świat Mushroom Kingdom. Wśród propozycji znajdą się m.in. interaktywne klocki drewniane działające jako amiibo, książeczki, aplikacje oraz krótkie filmy w technice stop-motion. Pierwsze produkty trafią na rynek japoński już 26 sierpnia 2025 r., a w 2026 roku będą dostępne również poza Japonią.
Nintendo postawiło na produkty, które mają angażować zarówno dzieci, jak i rodziców. Oto główne pozycje w nowej kolekcji:
1. Drewniane klocki z funkcją amiibo
Seria obejmuje zestawy klocków z postaciami takimi jak Mario, Luigi, Peach i Yoshi, a także kultowymi przedmiotami z gier (np. grzybkiem czy kwiatkiem ognia). Klocki są dostosowane rozmiarem i wagą dla małych rączek, a dodatkowo działają jako figurki amiibo w kompatybilnych grach.
– Mario Wood Block Set (3 sztuki) – 2980 jenów
– Mario & Friends Wood Block Set (30 sztuk) – 19 980 jenów
2. Książeczka „Hello, Mario!”
Interaktywna książka typu board book, w której dzieci mogą np. otwierać buzię Mario czy obracać jego twarz. Będzie dostępna w księgarniach oraz w sklepach Nintendo w Tokio, Osace i Kioto.
– Cena: 1870 jenów
3. Aplikacja „Hello, Mario”
Darmowa aplikacja na smartfony i Nintendo Switch, pozwalająca dzieciom bawić się wirtualną twarzą Mario – ciągnąć za wąsy, obracać głową i obserwować reakcje bohatera.
4. Seriale w technice stop-motion
Nintendo przygotowało też krótkie (ok. 1-minutowe) filmy animowane „It’s Me, Mario!”, które będą publikowane na oficjalnej stronie „My Mario” oraz w serwisach wideo.
5. Akcesoria i zabawki
W ofercie znajdą się również: plecaki, pluszaki, ubranka dla niemowląt (body, bluzy z kapturem) oraz plastikowe naczynia z motywami Mario.
Dlaczego to ważne?
„My Mario” to nie tylko kolejna linia zabawek – to strategiczny ruch Nintendo, który ma przyciągnąć najmłodszą generację fanów. Firma od lat eksperymentuje z różnymi formami rozrywki (np. parki Super Nintendo World), a teraz stawia na edukacyjno-rozrywkowe produkty dla dzieci w wieku przedszkolnym.
– „Chcemy, aby Mario stał się przyjacielem dzieci już od najmłodszych lat” – mówi przedstawiciel Nintendo. „Drewniane klocki, książeczki i aplikacje to sposób, by rodzice i maluchy wspólnie odkrywali świat gry”.
Kiedy i gdzie będzie dostępne?
– Japonia: Pierwsze produkty pojawią się 26 sierpnia 2025 r. w sklepach Nintendo TOKYO/OSAKA/KYOTO.
– Reszta świata: Wybrane produkty trafią do sprzedaży w 2026 roku.
Więcej informacji można znaleźć na oficjalnej stronie „My Mario”.
