NewsRecenzja
NewsArtykuł

Pierwsza aktualizacja dla Hollow Knight: Silksong obniży trudność i naprawi błędy

Team Cherry ogłosiło szczegóły pierwszej dużej aktualizacji do Hollow Knight:…

9 września 2025

Team Cherry ogłosiło szczegóły pierwszej dużej aktualizacji do Hollow Knight: Silksong. Patch, który ma trafić do graczy w przyszłym tygodniu, ma na celu nie tylko naprawę licznych usterek, ale także delikatne obniżenie poziomu trudności w niektórych wczesnych regionach gry.

Po latach oczekiwań, Silksong w końcu ukazało się 4 września 2025 roku na konsolach Nintendo Switch i Switch 2, a jego premiera była tak popularna, że przeciążyła eShop. Teraz wydawca reaguje na pierwsze opinie i doświadczenia graczy.

Jednym z kluczowych aspektów nadchodzącej łatki jest balansowanie trudności. Jak czytamy w oficjalnych zapowiedziach, developer planuje wprowadzić „niewielką redukcję trudności” dla wczesnych bossów – Moorwinga i Sister Splinter. Dodatkowo zmniejszone zostaną obrażenia zadawane przez przeciwnika o nazwie Sandcarver.

Aktualizacja przyniesie też zmiany ekonomiczne, które powinny ułatwić progresję. Ceny niektórych przedmiotów w środkowej fazie gry (m.in. na Bellway i dla Bell Bench) zostaną nieco obniżone. Z kolei nagrody w formie różańców (rosaries) zostaną zwiększone za dostarczanie przesyłek dla kuriera, a także za znaleziska reliktów i cylindrów.

Oprócz tego patch ma naprawić sporą listę błędów, które mogły zakłócać rozgrywkę. Poprawki dotyczą m.in. sytuacji, w których gracz mógł utknąć bez peleryny, problemów z ukończeniem konkretnych zleceń w późnej fazie gry, czy niedziałających poprawnie dostaw dla kuriera w Akcie 3.

Pełna lista zmian, która trafi do gry w połowie przyszłego tygodnia, wygląda następująco:

  • Naprawiono sytuację, w której gracz mógł pozostać bez peleryny po sekwencji ucieczki ze Slab.

  • Naprawiono problem, przez który zlecenie „Infestation Operation” często nie mogło być ukończone w późnej fazie gry.

  • Naprawiono problem, przez który zlecenie „Beast in the Bells” nie mogło być ukończone, gdy Bell Beast został przyzwany w Bilewater Bellway w późnej fazie gry.

  • Naprawiono problem utykania w locie po odbiciu się od pocisków.

  • Naprawiono problem, przez który przesyłki kuriera były czasami niedostępne w Akcie 3.

  • Naprawiono nieprawidłowe działanie craft bind podczas wspomnień (memories).

  • Naprawiono soft-locka przy odbijaniu Lace na początku walki w Deep Docks.

  • Naprawiono problem, przez który Silk Snippers w Chapel of the Reaper czasami utykały poza granicami poziomu.

  • Naprawiono problem, w którym Claw Mirrors pozostawiały Hornet odwróconą, jeśli otrzymała obrażenia w specyficznym momencie wiązania.

  • Naprawiono problem, przez który Snitch Pick nie dawał różańców i odłamków muszli zgodnie z zamierzeniami.

  • Usunięto float override input (down + jump, po zdobyciu Faydown Cloak).

  • Niewielka redukcja trudności wczesnych bossów: Moorwing i Sister Splinter.

  • Redukcja obrażeń zadawanych przez Sandcarvers.

  • Niewielkie zwiększenie skali kolidera pea pod.

  • Niewielka redukcja cen w mid-game Bellway i dla Bell Bench.

  • Niewielki wzrost nagród w różańcach za relikty i psalmowe cylindry.

  • Zwiększenie nagród w różańcach za dostawy kuriera.

  • Różne dodatkowe poprawki i zmiany.

 

Czekamy na więcej informacji i pełne notatki z patcha po jego oficjalnym wydaniu.

 

Źródło: Aktualizacja Team Cherry na Steam


Redaktor

Donat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *