Hero NewsRecenzja
Hero NewsArtykuł

Masa szczegółów o nadchodzącym Monster Hunter Rise – nawiązania do Yokai, Palamute i więcej

Podczas ostatniego Nintendo Direct Mini, Capcom zapowiedział nową odsłonę z…

7 października 2020

Podczas ostatniego Nintendo Direct Mini, Capcom zapowiedział nową odsłonę z serii Monster Hunter. Gra będzie działać na silniku RE, który zadebiutuje po raz pierwszy na Nintendo Switch. Twórcy wyznają, że dostosowanie silnika pod nową konsolę kosztowało ich masę pracy, jednak w dłuższym terminie zdecydowanie się to im opłaci. Yasunori Ichinose, reżyser gry, chciał wykorzystać największe atuty silnika – oświetlenie i cienie – tak, aby zbalansować możliwości graficzne Switcha z płynnością rozgrywki. Gra celuje w stałe 30 FPS.

 

Serwis Gematsu zebrał dotychczas najważniejsze informacje o grze:

 

  • Prace nad grą trwają od 4 lat.
  • Po zakończeniu prac nad Monster Hunter Generations rozpoczęto weryfikację silnika gry i planowanie projektu dla Monster Hunter Rise. Koncepcja powstała podczas wspierania rozwoju Monster Hunter Generations. Ponadto zespół Monster Hunter Rise wymieniał się pomysłami z zespołem Monster Hunter: World, aby pomóc zdecydować, które elementy włączyć do gry.
  • Wirebug powstał jako element, który połączy się z główną częścią systemu akcji. Usprawnia poruszanie się po świecie. Możesz w zasadzie dotrzeć tam gdzie sięga twój wzrok, eksploracja i przemierzanie świata dają masę frajdy.
  • Niektóre potwory są zaprojektowane tak, aby dać ci szeroki zakres strategii, wszystko dzięki wykorzystaniu wirebuga.
  • Powód, dla którego Monster Hunter Rise ma bardziej japońską lub azjatycką estetykę, jest taki, że reżyser Yasunori Ichinose chciał stworzyć coś w innym guście niż Monster Hunter: Generations i Monster Hunter: World, które były produkowane w tym samym czasie. Poza tym minęło sporo czasu od premiery Monster Hunter Portable 3rd, więc pomyślał, że najwyższy czas wrócić do tego stylu.
  • Cztery nowe potwory ujawnione do tej pory – Wyvern of Malice Magnamalo, Parasol Bird Aknosom, Kamaitachi Wyvern Great Izuchi i Kappa Frog Tetranadon – wszystkie nawiązują do yokai.
  • Magnamalo został zaprojektowany na wzór opancerzonego wojownika-ducha i onibi. Aknosom to połączenie żurawia i karakasa-obake. Charakteryzuje się zmieniającym się kształtem czubka głowy i porusza się jak żadna inna Ptasia Wyverna w przeszłości. Motywem Great Izuchi są yokai kamaitachi, które działają jako trio. Ponieważ zawsze poruszają się we trójkę, ważne jest, aby najpierw zdecydować, czy zaczniemy od pokonania mniejszego stworka czy od razu rzucimy się na największego z nich. Tetranadon został stworzony na podobieństwo kappy i żaby, ale z domieszką różnych innych elementów. Porusza się jak zapaśnik sumo.
  • Do potworów, które pojawiały się w poprzednich grach Monster Hunter, również zastosowano różne motywy yokai.
  • Głos łowcy otrzyma wiele opcji. Jeśli chcesz, aby twoja postać była wyjątkowa, możesz ustawić głos w stylu anime. Oczywiście można również ustawić bardziej tradycyjny głos.
  • Palamute (psi chowaniec) atakuje, gdy gracz atakuje. Może również atakować samodzielnie. Im więcej atakuje gracz, tym więcej atakuje Palamute.
  • Palamute specjalizuje się w ataku i wsparciu ruchu, podczas gdy Palico specjalizuje się w regeneracji i pułapkach. W trybie wieloosobowym, w którym możesz zabrać tylko jednego z nich, powinieneś wybrać na podstawie swojego styli gry.
  • Nacisk kładzie się na komunikację między potworami a łowcami. Na tej podstawie projektowana jest mapa tak, aby ukształtowanie terenu głównych obszarów nie było zbyt skomplikowane. Aby jednak nie uczynić z niej płaskiej powierzchni, twórcy dodali podobszary, które można eksplorować. Podczas gdy w poprzednich grach łowca po prostu ścigał potwora, gdy ten przeniósł się do nowego obszaru. Teraz można iść na skróty przez wspomniane podobszary.
  • Dotarcie do potwora różni się od innych gier Monster Hunter. Na mapie są porozrzucane elementy, które poprawiają statystyki łowcy, więc można rzucić wyzwanie potworowi po kilku drobnych usprawnieniach i ulepszeniach lub po prostu udać się prosto na polowanie.
  • Chociaż ujeżdżanie Palamute nie było pokazywane podczas żadnej z rozgrywek na żywo, które widzieliśmy do tej pory, to zostanie ono przedstawione w późniejszym terminie.
  • Choć wciąż jest tylko 14 broni, to każda z nich ma dodatkowe ruchy z wykorzystaniem wirebuga.
  • Jest wiele rzeczy, które możesz zrobić z fauną i florą gry. Istnieją organizmy, których można użyć do podbijania statystyk, organizmy, których można używać jak przedmioty, organizmy unikalne dla danego obszaru itd., Znajdź najlepszy sposób ich wykorzystania i znajdź miejsca, w których występują.
  • Capcom jeszcze nie ma w planach rozszerzonej wersji gry (np. Monster Hunter Portable 3rd G lub Monster Hunter World: Iceborne), w planach są oczywiście różne aktualizacje i wydarzenia. Gra ma utrzymać graczy jak najdłużej.
  • Amiibo z innych gier można wykorzystać do grania w codzienną loterię, aby zdobyć różne przedmioty. Możesz także zdobyć specjalną zbroję dzięki Amiibo z Monster Hunter Rise.
  • Każda gra Monster Hunter jest traktowana jako osobna koncepcja. Monster Hunter: World nie został wydany na Switcha, ponieważ został zaprojektowany tak, aby można było w niego grać godzinami siedząc przed dużym telewizorem na sofie. Monster Hunter Rise jest grą, którą możesz włączyć na 30 minut i świetnie się w tym czasie bawić.
  • Brak numeracji w tytule gry ma stać się normą w przyszłości serii.
  • W Monster Hunter: World był jeden zestaw kluczowych zadań, w które można było grać w trybie single i multiplayer. We wcześniejszych grach Monster Hunter te różne zestawy zadań zostały podzielone na tryb wieloosobowy i tryb dla jednego gracza. Monster Hunter Rise przywraca to rozdzielenie zadań, ale postęp w trybie dla jednego gracza nie wpłynie na twoją zdolność do grania w zadania dla wielu graczy i odwrotnie.
  • Przerywniki filmowe można pomijać i nie będą już przeszkadzać w dołączaniu do zadań wieloosobowych, tak jak w Monster Hunter: World. Do przerywników będzie można wracać.
  • W Monster Hunter Rise nie będzie wbudowanego czatu głosowego ani w aplikacji mobilnej Nintendo Switch Online. Jedynymi formami komunikacji z graczami są wiadomości, naklejki i gesty.
  • Tryb Prowler z Monster Hunter: Generations, który pozwala ci grać jako Felyne Palico, nie powróci w Monster Hunter Rise.

 

 

Poniżej możecie sprawdzić 20 minutowy zapis z rozgrywki opublikowany za sprawą targów TGS


Redaktor

Ruqer

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *