NewsRecenzja
NewsArtykuł

Nintendo i Uniwersytet w Oksfordzie chcą zbadać wpływ grania w Animal Crossing: New Horizons na zdrowie psychiczne

Nintendo oraz Universytet w Oksfordzie postanowili wspólnie przeprowadzić badanie które…

23 lipca 2021

Nintendo oraz Universytet w Oksfordzie postanowili wspólnie przeprowadzić badanie które wykaże, jaki wpływ na samopoczucie ma granie w Animal Crossing: New Horizons. Do wybranych posiadaczy kont Nintendo zostały rozesłane kwestionariusze ankiety z pytaniami dotyczącymi nawyków w kwestii grania a aktualnym samopoczuciem.

 

Gry wideo nie pierwszy raz weszły do szkolnictwa wyższego, chociaż niektóre z przeprowadzanych badań mogą wydawać się kuriozalne. Podobnie jest i w tym przypadku, ponieważ gigant z Kioto oraz Uniwersytet w Oksfordzie przeprowadzają obecnie badanie ankietowe, dzięki któremu chcą zbadać korelacje zachodzące pomiędzy czasem gry w AC:NH a samopoczuciem psychicznym. Ankieta, która wysłana została do wybranych użytkowników Switcha rozpoczyna się od pytania o ostatni czas gry we wspomnianą produkcję. Chodzi tutaj przede wszystkim o okres ostatnich dwóch tygodni, przy czym badaczom chodzi przede wszystkim o rzeczywisty czas grania w grę, a nie tylko utrzymywania jej w tle.

 

W kolejnym etapie badania ankietowego badacze z Oksfordu zadają pytania na temat satysfakcji graczy oraz o odczucia względem gry, w tym również pytania typu „zgadzam się / nie zgadzam się”, jak chociażby „Zawsze mogłem znaleźć coś interesującego w AC: NH do zrobienia”, „moja umiejętność grania w AC: NH była dobrze dopasowana z wyzwaniami gry”, „Grałem w AC: NH, żeby zapomnieć o moich problemach”, a nawet „Grałem w AC: NH, ponieważ czułbym się okropnie, gdybym tego nie zrobił”.

 

Ostatnia część ankiety skupia się przede wszystkim na zdrowiu psychicznym respondentów. Jedno z pytań dotyczy tego czy obecnie żyjesz „najlepszym możliwym życiem”, czy „najgorszym możliwym życiem”. Trudno powiedzieć, czy jest to część kampanii reklamowej opłacona przez Nintendo, czy może twórcy badania rzeczywiście chcą się dowiedzieć czegoś cennego o nawykach i stanie psychicznym graczy.

 

Kwestionariusz nie został rozesłany do wszystkich, jednakże na poniższym tweecie można przeczytać kilka pytań.

 

 


Redaktor

Paweł Sępioł

Wyznawca Eris z utęsknieniem czekający na powrót Wielkich Przedwiecznych. Na nowo odkrył miłość do Nintendo, chociaż od wielu lat romansuje jeszcze z PlayStation. Fan planszówek, horroru w każdej formie oraz zombie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *