NewsRecenzja
NewsArtykuł

PlayStation 5 czy Xbox Series X? Żadne z nich. Najlepiej sprzedaje się Nintendo Switch

Mogłoby się wydawać, że wraz z premierą konsol nowej generacji,…

13 grudnia 2020

Mogłoby się wydawać, że wraz z premierą konsol nowej generacji, takich jak PlayStation 5 oraz Xbox Series X/S pozycja Switcha może zostać zagrożona. W końcu w kwestii mocy był on do tyłu już w porównaniu do poprzedniej generacji, a co dopiero w przypadku nowej. Jednak nic bardziej mylnego bo okazuje się, że w Chinach to właśnie konsola Nintendo cieszy się najlepszymi wynikami sprzedaży.

 

Taki stan rzeczy nie powinien jednak nikogo dziwić, ponieważ Chiny posiadają dosyć restrykcyjną politykę jeśli chodzi o przemysł konsolowy. Zarówno najnowsza konsola Sony jak i Microsoftu nie są dostępne w oficjalnych kanałach sprzedaży. Co więcej, istnieją pewne ograniczenia jeśli chodzi o liczbę dostępnych gier. Dlatego też w tym kraju przez wiele lat najbardziej popularne były gry na smartfony.

 

 

Sukces Nintendo wynika z tego, że w ubiegłym roku firma rozpoczęła bliską współpracę z chińskim Tencent, dzięki czemu pojawiła się możliwość wprowadzenia konsoli Swich w tym kraju. Pomocna okazała się również pomoc paru lokalnych twórców gier AAA, między innymi Next Studio.

 

Nintendo miało więc ułatwione zadanie, ponieważ trudno dostępne konsole Sony i Microsoftu pochodzą w tym kraju przede wszystkim z importu. W samym ubiegłym roku Switch sprzedał się w Chinach w ponad 1,3 mln egzemplarzy, co jest wynikiem dwa razy większym niż sprzedaż konkurencyjnych konsol.

 

Od swojej premiery, Switch sprzedał się w Chinach w 3,95 mln egzemplarzach. Z kolei PlayStation 4, które miało swoją premierę dużo wcześniej osiągnęło sprzedaż 3,52 mln, a Xbox One zaledwie 1,24 mln. Należy również wziąć pod uwagę, że również w przypadku Switcha gracze z Chin nie posiadają dostępu do takich gier jak The Legend of Zelda: Breath of the Wild czy Animal Crossing: New Horizons. Wynika to z obaw władz przed tym, czy takie gry przypadkiem nie powodują uzależnienia wśród młodzieży. Wymienione tytułu sprowadzane są natomiast kanałami nieoficjalnymi. Sytuacja ma poprawić właśnie wspomniana współpraca z Tencent, który ma szansę zapełnić chiński eShop różnorodnymi produkcjami.

 


Redaktor

Paweł Sępioł

Wyznawca Eris z utęsknieniem czekający na powrót Wielkich Przedwiecznych. Na nowo odkrył miłość do Nintendo, chociaż od wielu lat romansuje jeszcze z PlayStation. Fan planszówek, horroru w każdej formie oraz zombie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *