NewsRecenzja
NewsArtykuł

Nintendo spodziewa się spadku sprzedaży gier typu „evergreen” i skupia się na nowych produkcjach

Zgodnie z wynikami finansowymi, jakie Nintendo przedstawiło w tym miesiącu…

14 lutego 2022

Zgodnie z wynikami finansowymi, jakie Nintendo przedstawiło w tym miesiącu za III kwartał wynika, że firma spodziewa się zwiększenia sprzedaży w ciągu roku z 200 mln do 220 mln sztuk. Nie da się ukryć, że Pokémon Legends: Arceus w dużym stopniu przyczyniło się do realizacji tych planów. Jednakże wciąż bardzo dobrze sprzedają się tzw. „wiecznie zielone” starsze tytuły typu Mario Kart 8 Deluxe czy The Legend of Zelda: Breath of the Wild.

 

Szczególnie Mario Kart 8 Deluxe jest tu dobrym przykładem, ponieważ w trakcie ostatniego Nintendo Direct zapowiedziane zostało wydanie dużego DLC.

 

Można odnieść się do ostatniego Q&A, w trakcie którego prezes firmy Shuntaro Furukawa podkreślił imponującą sprzedaż „wiecznie zielonych” tytułów. Jednocześnie dał do zrozumienia, że taki trend nie utrzyma się w nadchodzących latach w przypadku Switcha. W związku z tym naturalne będzie, że firma zechce odrobić te straty wydaniem zupełnie nowych tytułów.

 

Tytuły Evergreen, które zostały wydane w poprzednich latach podatkowych, miały większy udział w ogólnej sprzedaży oprogramowania od ostatniego roku podatkowego. Jak dotąd w bieżącym roku podatkowym, w ciągu dziewięciu miesięcy od kwietnia do grudnia, tytuły wydane w poprzednich latach stanowiły około 60% sprzedaży jednostkowej oprogramowania własnego (wyprzedaż, patrz uwaga) w głównych regionach. Patrząc tylko na trzy miesiące między październikiem a grudniem, wiecznie zielone tytuły stanowiły około 50%, ze względu na wysoką sprzedaż nowych tytułów.
 
 
 
Jeśli chodzi o trendy sprzedaży wiecznie zielonych tytułów, konsumenci, którzy niedawno kupują sprzęt Nintendo Switch, często decydują się na zakup wiecznie zielonego tytułu jako swojej drugiej lub trzeciej gry. Ponadto wierzymy, że wraz ze zbliżającym się szóstym rokiem Nintendo Switch nastąpi spadek odsetka zakupów po raz pierwszy pod względem przyszłego popytu na sprzęt w porównaniu do tego, co widzieliśmy do tej pory. Spodziewamy się większej liczby zakupów wielu systemów w tym samym gospodarstwie domowym, a także konsumentów zastępujących poprzedni system Nintendo Switch na Nintendo Switch – model OLED. W takich przypadkach konsumenci często już posiadają wiecznie zielone tytuły, więc uważamy, że stosunek sprzedaży wiecznie zielonych tytułów zmniejszy się, chyba że nastąpi znaczny wzrost zakupów po raz pierwszy sprzętu.
 
 
 
Z drugiej strony uważamy, że zarówno nowi nabywcy Nintendo Switcha, jak i ci, którzy już posiadają sprzęt, są zainteresowani zakupem nowych tytułów. W przyszłości ważne będzie oferowanie nie tylko różnorodnego sprzętu, ale także zwiększenie sprzedaży zarówno wiecznie zielonych, jak i nowych tytułów.

 

Rok 2022 już wydaje się być bardzo zajęty, jeśli chodzi o nowe produkcje. A przecież przed nami jeszcze duże tytuły, których data wydania nie została jeszcze ujawniona, jak chociażby Bayonetta 3 czy The Legend of Zelda: Breath of the Wild 2.

 

 

 


Redaktor

Paweł Sępioł

Wyznawca Eris z utęsknieniem czekający na powrót Wielkich Przedwiecznych. Na nowo odkrył miłość do Nintendo, chociaż od wielu lat romansuje jeszcze z PlayStation. Fan planszówek, horroru w każdej formie oraz zombie.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *